24 Ağustos 2011 Çarşamba

Ya Seve Seve Ya ......


TFF Fenerbahçe'nin Şampiyonlar Ligi'nden men edildiğini açıkladı. Aylardır şike soruşturmasıyla ilgili kılını kıpırdatmayan TFF UEFA'nın yaptığı açıklama sonucunda sonunda bir karar verdi. Açıkçası karar vermek zorunda kaldı. Aylardır Fenerbahçe'nin işini kolaylaştırmak için yapılan bütün her şey yavaş yavaş boşa çıktı.

Aylardır camia olarak hepimiz gereğini yapmazsanız UEFA gereğini yapacak dedik ve sonunda UEFA olaya el koydu. Ve bu gidişle gerekenler yapılmamaya devam ederse daha çok şey olacak. Gerekirse 5 sene men cezası alalım ancak o durumda yaşayacağımız çöküntü çok fazla olacaktır. Artık UEFA resmen olaya el attı ve açıkçası hukukun ve adaletin yerini bulacağına dair inancım gerçekten arttı....

23 Ağustos 2011 Salı

Andorra, Güney Kıbrıs, San Marino, Belçika ve Türkiye!


Evet 3. sınıf ülkeler ve biz! Dünya futbolunda lig olarak esamesi okunmayan ülkelerin uyguladığı sistem Türkiy'de! Bize bu sistemi kazandırdığı için SAYIN(...) Mehmet Ali Aydınlar ve Digiturk'ü tebrik etmek gerekiyor. İşlerini o kadar güzel yapıyorlar ki!

Biz zamanında maça kaç yeriz diye çıkan bir ülkeydik Uluslarlarası maçlara. Hatta arkadaşım anlattı San Marino Milli Maçları tarihindeki ilk golünü bize atmış düşünün! Ama herşey zamanla değişmeye başlamıştı. GALATASARAY'ın 1980'lerin sonunda yakaladığı başarı, Milli Takımın EURO'96 ve EURO'2000'e gitmesi GALATASARAY'ın UEFA ve Süper Kupa şampiyonluklarıyla Türk Futbolu çok büyük bir aşama katetmiş ve Dünya'nın en güçlü takımları bile 'Kaç atarız?' diye değil 'Nasıl yeneriz?' diye düşünmeye başlamıştı. Ardından Fenerbahçe'nin gerilemeye yüz tuttuğumuz dönemde Şampiyonlar Ligi'nde Çeyrek Final oynaması çıtamızı bir kez daha yğkseltmişti. 21. Yüzyıl bizim için muhteşem başlamış ve ilerlerken şike skandalı Türkiye'nin futboldan uzaklaşmasına neden oldu.

Ardından Fenerbahçe'nin düşme ihtimali yayıncı kuruluş Digiturk ve Fenerbahçe kulübünnü en önemli sponsorlarından biri ve üyesi olan TFF Başkanı Mehmet Ali Aydınlar'ı adeta korkutmaya başladı. Onlar için temizlikten çok para önemliydi. Önce daha resmi açıklama olmamasına rağmen Fenerbahçe'nin düşürülmeyeceği kulaktan kulağa dolaştı şimdi ise Ligden daha çok para kazanmak amacıyla Türk Futbolunu kalkındırmak yerine daha da geriye itip 3. sınıf Futbol Ülkelerinin uyguladığı Play-Off sistemini getirdiler.

Soruyorum size sizin amacınız ne!!?? Yazık etmeyin bunca insanın emeğine. Daha fazla derbi olması bu ülkeyi kalkındırmaz. Sadece para kazandırır size. Ayrıca hiç düşündünüz mü açık ara sezonu önde bitiren takımın Play-Off'larda şampiyonluğu kaybetmesi durumunda neler olabileceğini?

Siz Türk Futbolunu beyninizle değil kıçınızla yönetmeye devam edin. Daha çok hayal edersiniz Uluslararası başarıyı!

23.08.1969


Her şey o gün bitti belki de. O büyük insan, o büyük futbolcu yeşil sahalardan ayağını çekti. Uzaklaştı futboldan. O sadece GALATASARAY'lı değildi. Öncelikle insandı hatta hiç kimse onun kadar olamazdı belki de çünkü Metin Oktay olabilmek sadece topu ağlarla buluşturmak değildi. sokaktaki çocuğa parası olmadığı için son parasını vermek, sokaktan geçen bir bayanın çocuğunu okutup mezun olana kadar onunla ilgilenmekti. O Türk Futbol tarihinin görüp görebileceği en büyük yıldızdı adeta ama attığı gollerden çok Metin Oktay olmasıyla başarmıştı bunu.

O belkide bu kulübün gördüğü en büyük GALATASARAY'lıydı. Başka takımla izni olmadan anlaştığı için eşinden boşanmıştı sebebi ise sadece GALATASARAY'dı. O sadece Fenerbahçe'li yöneticileri kırmamak için jübilesinde Fenerbahçe formasını Can Bartu'yla değişmiş ve 10 dakika Fenerbahçe forması giymişti. Çünkü önemli olan insanları mutlu etmekti belkide onun hayatında GALATASARAY'dan sonra.

O kadar çok şey var ki sana anlatmak istediğim beynimde düşünüp yazıya dökemediğim hepsini yazmaya çalışsam kelimeler kifayetsiz kalır adeta. Sen 'Bizi sevenleri üzmeyelim.' dedin ama herkesi 2 beni 3 kere üzdün be Taçsız Kral. Yeşil sahalardan ayağını çekmen ve ölümün herkesi. Seninle aynı havayı 1 saniye bile koklayamamak ise beni çok üzüyor be. Ne olurdu 1 ay 14 gün daha yaşasaydında hayatımın 1 gününde bile olsa seninle aynı havayı soluyabilseydim...

TAÇSIZ KRAL  METİN OKTAY!

20 Ağustos 2011 Cumartesi

Psikopat GALATASARAY'da!


Oynadığı her takımda disiplinsiz tavırları sebebiyle kadro dışı kalmayı başaran ve teknik direktörleri tarafından son ana kadar sabredilip gözden çıkarılan psikopat Engin Baytar artık PARÇALI'yı terletecek.

Engin transferi gerçekten büyük bir kumar aslında. Başarıılı orta saha oyuncusu cidden bizim bir çok maçı kaybetmemize neden olabilir. Çoğu maçta bizi 10 kişi bırakabilir ancak sözleşmesine konan sert maddeler onu dizginlerse cidden çok önemli bir orta sahaya sahip oluruz. Özellikle Selçuk, Ceyhun, Melo gibi isimler için iyi bir alternatif olacaktır ayrıca oynayabildiği bir diğer pozisyon olan soldaki eksiğimizi kapatabilir. Arda'dan sonra solda oynayabilecek bir oyuncumuz yok gibi Emre Çolak dışında. İsteğim Emre Çolak'ın başarılı olması ancak eğer olmazsa Engin bize çok fayda sağlar.

Biliyorum biri sana bişi yaptığında senin kadar sinirlenicem hatta sahaya dalmak isticem, her saniyeme onlarca küfür yerleştiricem ama Allah için sakinliğini koru bu sene be Engin...

PARÇALI'ya Hoşgeldin Psikopat!

Emmanuel Eboue GALATASARAY'da!


Uzun zamandır sorun yaşadığımız sağ bekte belkide bu sezon mutlu sona ulaşıcaz ancak yapılan bu transfer sadece sağ bekte değil defansın her mevkiisinde bizi rahatlatabilir. Yen transferimiz Emmanuel Eboue defansın her bölgesinde oynayabilen bir joker adeta. Özellikle son Olympiakos maçında özellikle belli olan defans eksiğini kolaylıkla kapatacaktır.

Uzun yıllar üst düzey bir futbol oynaması bizim için çok büyük bir avantaj. Tecrübeli futbolcu özellikle defansın ortasındaki açığı kapatma açısından bizim için önemli bir şans. Servet fazla ağır kalıyor ve Gökhan'dan başka isim yok. Ujfalusi Eboue'nin performansına göre sağda oynayabilir. Bu durumda Eboue defansın ortasında bize çok fayda katabilecek bir isim. Ayrıca bu transfer sayesinde Sabri sonunda orjinal mevkiisine yani orta sahanın ortasına geçecek.

Daha futbol oynamadan bize çok katkı sağlamış gibi gözüken bir oyuncu Eboue ve çok önemli bir oyuncu olacak gibi gözüküyor.

PARÇALI'ya Hoşgeldin Eboue!

11 Ağustos 2011 Perşembe

Arda Gitti!


Onun için her şey 12 sene önce başladı ve top toplayıcılık yaptı zamanında. Ve şu yukarıdaki resime bakıp hala daha Arda'nın GALATASARAY'lılığını eleştiriyorsanız kusura bakmayın ama siktirin gidin! Zamansız gitti belki ama o hep Avrupa'yı istedi. Keşke o kaptanlık pazubandı kolundayken bir kaç kupa kaldırabilseydi çok isterdim. Arda'yı Emre denen it ile karşılaştıranları da anlayamıyorum kimse kusura bakmasın.Biri evladımız diğeri şerefsiz!


Bir Metin Oktay'da değildi Arda ancak Arda'nın bugün gitmesinde en büyük etkenlerden biri de biziz. Medya köpeği her an her saniye ona yüklenirken biz onun arkasında durmadık onu biz de eleştirdik. Haklıydık veya haksızdık arkasında durmamız gerekirdi sonuna kadar Arda'nın. Durmadık ve onu futboldan bir süre soğuttuk resmen. Forma olaylarının ardından sonuna kadar arkasındaydık Arda'nın ama biraz geç bi dik duruştu taraftar açısından. O günden sonra toparlandı Arda tekrardan, tekrardan 66 numaralı formasına geri dönmüştü ama bu seferde transfer oldu İspanya'ya.


Hangimizin hayali değildi ki Sami Yen'de maça çıkmak o bunu başardı ama maalesef Sami Yen'deki son maçta da oynaması gerekti. Tribünden birisiydi Arda kesinlikle kalbinde yaşatıyordu GALATASARAY'ı bu yüzdendi o gün gözünden akan yaşlar. Hangimizin gözlerinden yaş akmadı ki o gün yaşlar gözünden?


Biz sadece eleştiriyoruz Arda'yı bizi yarı yolda bıraktı diye ama o bizi bırakmadı o sadece hedeflerinin peşinden koştu. Bize düşen tek bir görev var bırakın Arda'yla itleri karşılaştırmayı! Arda bizim öz evladımız. Hangimiz Arda orada diye Atletico Madrid kazansın istemicez?


Tabi eleştirilecek noktalarda var Arda için. Adnan Polat'ın manevi oğlu gibiydi onu hep babası gibi gördü. Adnan Polat GALATASARAY'ı bitirdiği gibi Arda'yı da bitirdi o bunu fark etmedi. Ayrıca kendi takım arkadaşlarıyla olmadığı yakınlığı başka takımların oyuncularıyla gösterdi. Arkadaş olmaları yakın olmaları gayet tabi normal ancak yine de kendi takımıyla da ilgilenmeliydi. Bazı yönlerde ise biz Arda'yı hatalı gördük ama aslında medyanın gazına gelmiştik hep. Aldığı araba sevgilisiyle geçirdiği zaman hep problem oldu ama onunda sonuçta bir özel hayatı var bunu kabullenemedik maalesef.


Yolun açık olsun ARDA!

Sen 3lü çektir oralARDAn biz uyarız buralARDAn!


8 Ağustos 2011 Pazartesi

Şike Yapmışız!


2005-06 sezonunda açıkçası mucize diye adlandırdığımız 'Alnımızın Akıyla' kazandığımız şampiyonlukta son haftaki maçta Denizlispor'a teşvik primi vermişiz. Son hafta en azından berabere kalmak zorunda olan takıma teşvik primine gerek mi var?? İşte kanıtı :


Bu resme bakınca belki anlarsınız bizim sizin gibi olmadığımızı. Biz o gün edilen dualarla kazandık şampiyonluğu çünkü sizden daha çok istedik sizden daha çok hakettik. O gün yaşadığımız duyguyu hiç biriniz hayatınızda bir gn olsun yaşayamazsınız.

Aslında ilahi adaletti o şampiyonluk. Sene boyunca şerefimizle savaştık her maç ortalama neredeyse en az 3 gol ata ata ilerledik. Savaşmadığımız maç yoktu. Hepimiz bir olduk kilitlendik. Sizin gibi 2-0 mağlup olduğunuz maçlarda elimizle gol atıp maçı çevirmedik. Biz futbolu kurallarına göre oynadık. Hakemler sayesinde ilerlemedik.

O YÜZDEN SUSUN ARTIK!

Fernando Muslera GALATASARAY'da!


Yeni sezona yeni bir kaleci transferiyle başlıyoruz ve bu transfer bu sefer kafamızdaki bütün düşünceleri soru işaretlerini silecek nitelikte. Özellikle Copa America 2011'de Uruguay forması ile yaptıkları bizi son derece rahatlattı. Önümüzde sadece 2 engel kaldı Muslera'nın efsanelerimiz arasına girmesi için. Bu engeller uyum sorunu ve defansif sorunlardan başkası değil kesinlikle.

Özellikle Güney Amerika'lı futbolcular ülkemize geldiğinde çok büyük uyum sorunları yaşıyorlar. Ancak Taffarel bu konuda Uruguay'lı futbolcunun en büyük şansı olacak. Eğer uyum sorunu yaşamaz ve çok büyük hatalar yapmazsa uzun yıllar kalemizde güven verir. Ki bence ne kadar büyük hata yapılırsa yapılsın sonuna kadar arkasında durulmasından yanayım.

Ayrıca uzun süredir yaşadığımız defans sorunundan sonra en ufak defans hataları bizi başarısızlığa sürükledi. Liverpool maçında çok kuvvetli bir rakip karşımızda olmadığından bu sorunlar çok fazla göze batmadı ancak genede çok dikkatli olmamız şart. Defans sorunları Muslera'nın başarısız olmasına neden olabilir.

Muslera'nın bazı eksik olduğu noktalar tabiki de var sonuçta daha genç bir kaleci ancak Taffarel onun için büyük bir avantaj ciddi anlamda.

Bu saatten sonra söyleyebileceğimiz pek bir şey yok. Muslera başarılı olacaktır mutlaka ancak onun arkasında durmamız şart.

Aramıza Hoşgeldin Muslera!